fbpx
suzuki grand vitara 2 tuning

Modyfikacje Off Road Suzuki Grand Vitara 2

W tym wpisie chcielibyśmy wam udostępnić wszystkie informacje związane z naszym samochodem Suzuki Grand Vitara 2 i jego modyfikacjami. Każda modyfikacja będzie w tym poście na bieżąco aktualizowana.

SUZUKI GRAND VITARA 2

Naszym samochodem przystosowanym do tak zwanej turystyki off-roadowej jest Suzuki Grand Vitara 2 z 2006 roku. Jest to samochód z którym zaczynamy naszą zabawę w jazdę terenową. Posiada on dwulitrowy silnik benzynowy oraz automatyczną skrzynie biegów. 

Wybraliśmy ten samochodu ze względu na to że jest jednym z niewielu, które łączą w sobie cechy rasowej terenówki i praktycznego SUV-a. Jest wygodny, komfortowy oraz niezawodny. Poza tym posiada stały napęd 4×4, blokadę centralnego dyferencjału i reduktor – auto w terenie może zatrzymać się tylko wtedy, gdy się zawiesi. Jest bardzo wszechstronne, funkcjonalne, no i niezawodne. Nie jest przeładowane elektroniką jak inne SUVy. Suzuki zrobiło to auto w prosty sposób. Zrobili niezawodny, prosty samochód, a potem dołożyli skórę, ksenony i kilka innych bajerów żeby go ucywilizować. Ponadto sprawa bezpieczeństwa. Auto jest duże i masywne, przez co bezpieczne. 

Zawieszenie i Koła 

Pierwsza modyfikacją było zawieszenia Old Man Emu od ARB. Daje nam ono oprócz tylnego i przedniego liftu 2cm, zwiększony komfort jazdy i znacząco wpływa na utrzymanie stałej przyczepności w terenie. Komplementując zawieszenie zakupiliśmy nowe opony z felgami. Wybór padł na opony Yokohama Geolandar A/T G015 w rozmiarze 235/70/16 oraz felgi Snake4x4 16×7 5×114,3 ET+20. Jest to

Grand Vitara Opony Off Road

Bagażnik i namiot dachowy

grand-vitara_front-runner-5

Następną główną modyfikacją był cały zestaw na dachu samochodu. Czyli bagażnik dachowy Front Runner Outfitters Slimline II o wymiarach 1762 mm x 1255 mm oraz namiot dachowy Front Runner feather-liteWybrany przez nas namiot ma szerokość 130cm. Poza tym jest najniższym (216 mm) i najlżejszy na rynku (43 kg). Więcej o naszym namiocie opisaliśmy w dedykowany wpisie na naszym blogu.

Ze względu na podatność na uszkodzenia reduktora oraz chlodnicy było dla nas oczywiste, że musimy zakupić osłony podwozia dla Grand Vitary. Wybór padł na zestaw aluminiowych osłon firmy More4x4 o grubości 4mm. Wykorzystują one fabryczne otwory oraz gwinty w ramie pojazdu. Jest to tak naprawde najważniejsza modyfikacje Suzuki.

Link do SKLEPU z osłonami

Więcej o osłonach przeczytasz tutaj.

20210201-DSC08435

Zabudowa bagażnika 

off-the-road_zabudowa_4

Zabudowa którą zaplanowaliśmy miała w pełni wykorzystać dostępną w bagażniku przestrzeń. Nie chcieliśmy, by była ona widoczna, dlatego wysokością została zaprojektowana do poziomu tylnej półki bagażnika. Oprócz kuchenki gazowej, butli z wodą oraz skrzynki na żywność i akcesoria kuchenne, zależało nam na tym, aby zabudowa była łatwa do wyciągnięcia z bagażnika. Dlaczego? Bo wiedzieliśmy, że w zimie nie będziemy podróżować naszym samochodem. 

Więcej o naszej zabudowie bagażnika przeczytasz tutaj.

RADIO 2DIN

Muzyka to elementarny składnik każdego udanego wypadu. Przy wyborze radia 2Din kierowaliśmy się dwoma głównymi cechami. Radio miało mieć dobrą jakość dźwięku oraz miało posiadać opcje podłączenia telefonu do aplikacji Google Maps. Jako idealne radio do naszych celów wybraliśmy Sony XAV-AX100 (telefon z systemem Android). Do system iOS Iphone można podłączyć radio Sony XAV-AX1000.

Olej napędowy 

Całkowicie syntetyczny olej Motul 8100 X-cess 5W40 dedykowany jest do silników benzynowych i wysokoprężnych samochodów osobowych. Przede wszystkim wybrany przez nas olej znacząco redukuje konsumpcję paliwa oraz wydłuża żywotność jednostki napędowej. Poprzez unikalną recepturę chemiczną, temperatura i ciśnienie oleju osiągane są znacznie szybciej niż w przypadku stosowania podobnych wyrobów.

Spodobała Ci któraś z modyfikacji naszego samochodu? Chcesz z nami współpracować

W razie pytań możesz skontaktować się z nami poprzez adres mailowy kontakt@offtheroad.pl



https://offtheroad.pl/wp-admin/admin.php?page=mailchimp-for-wp