Jesteś tutaj:

Toyota Land Cruiser GRJ76 – Legendarna Seria 70

W czasach, kiedy na ulicach królują hybrydy i elektryki, znalezienie nowego samochodu z cechami klasycznej terenówki niemal graniczy z cudem. Toyota Land Cruiser serii 70 to model, który, pomimo swojego wyglądu nawiązującego do lat 90., jest produkowany w prawie niezmienionej formie od dziesięcioleci.

Dlaczego wybraliśmy Toyotę Land Cruiser GRJ76?

Decyzja o wyborze Land Cruisera GRJ76 jako naszego pojazdu nie była przypadkowa. Przede wszystkim, ten model to ikona wśród samochodów terenowych, znany ze swojej niezawodności i wytrzymałości w najtrudniejszych warunkach. Co więcej, wybraliśmy benzynowe GRJ76 głównie ze względu na jego osiągi i trwałość. Te cechy są kluczowe, zwłaszcza gdy planujemy podróże w najbardziej niedostępne zakątki świata.

70 series Land Cruiser
Toyota Land Cruiser GRJ 76 petrol engine
Rear View Toyota Land Cruiser GRJ76

Jego konstrukcja oparta jest na solidnej ramie, zapewniającej wytrzymałość oraz odporność na uszkodzenia. Co więcej, samochody z serii 70 pokonują ekstremalne przeszkody. Są trwałe i niezawodne w trudnych warunkach terenowych.

Kolejnym powodem wyboru tego modelu jest jego klasyczny design. Przede wszystkim, łączy on funkcjonalność i styl. Proste, kanciaste linie nadwozia podkreślają terenowy charakter i ułatwiają widoczność. Ponadto, ułatwiają manewrowanie w trudnym terenie. Te cechy sprawiają, że Land Cruiser 76 jest przyjazny dla użytkownika, nawet w ograniczonej przestrzeni.

Ogólne informacje o GRJ76

  • Wymiary: 4730 mm / 1770 mm / 1955 mm (długość/szerokość/wysokość)
  • Masa własna: 2150 kg
  • Dopuszczalna masa całkowita: 3500 kg
  • Ładowność: 1350 kg
  • Maksymalna masa przyczepy (z hamulcami): 3500 kg
  • Obciążenie dachu: 150 kg
  • Pojemność zbiornika paliwa: 130 litrów
toyota-land-cruiser-overlanding

Niezniszczalny silnik 1GR-FE

Serce naszego Toyota Land Cruiser GRJ 76 z 2021 roku to imponujący silnik 1GR-FE V6 o pojemności 4 litrów, wyposażony w podwójny system VVT-i. Ten silnik został specjalnie zaprojektowany przez Toyotę dla SUV-ów oraz pickupów z napędem na tylne lub na wszystkie koła. Jako część rodziny silników Toyota GR, ten 4-litrowy potężny silnik, wraz z 3,5-litrowym silnikiem 2GR-FE, zastąpił poprzednie silniki V6 serii MZ.

To świadczy o zaangażowaniu Toyoty w zaawansowaną i efektywną inżynierię. Silnik 1GR zadebiutował w 2002 roku, początkowo montowany w modelach Toyota 4Runner oraz Land Cruiser Prado. Po znaczącej aktualizacji w 2009 roku, z wprowadzeniem technologii Dual VVT-i, silnik ten kontynuował napędzanie wielu znaczących pojazdów. Wśród nich znajdują się modele takie jak Toyota 4Runner, Toyota FJ Cruiser, Land Cruiser serii 300 oraz Lexus GX400.

 

land-cruiser-76
land-cruiser-76-2

Po modyfikacji przeprowadzonej przez firmę Tom’s Fahrzeugtechnik, nasz Land Cruiser GRJ 76 otrzymał poprawę wydajności, co zaowocowało zwiększeniem mocy do 272 koni mechanicznych oraz około 10% niższym zużyciem paliwa. Te zmiany były konieczne, aby spełnić rygorystyczne normy emisji Euro 6, co świadczy o zaangażowaniu pojazdu w odpowiedzialność środowiskową.

Silnik benzynowy 1GR-FE V6 VVT-i z napędem na łańcuch:

  • Pojemność: 3956 cc
  • Moc: 200 kW (272 KM) przy 5200 obr./min
  • Moment obrotowy: 440 Nm przy 3800 obr./min
  • Norma emisji: Euro 6
  • Zużycie paliwa:
    • 14,0 l/100 km (cykl mieszany)
    • 15,0 l/100 km (w mieście)
    • 13,0 l/100 km (poza miastem)

Napęd Toyoty Land Cruiser GRJ76

Zgodnie ze swoją klasyczną terenową naturą, legendarny Toyota Land Cruiser GRJ76 charakteryzuje się solidną stalową ramą oraz zaawansowanym wyposażeniem, w tym dwa sztywne mosty. Jego przednie zawieszenie wykorzystuje system ABS oraz sprężyny śrubowe, co pozwala na pewne poruszanie się po szutrowych drogach, nawet przy pełnym obciążeniu, bez nadmiernego obciążania tylnego mostu na resorach piórowych.

Pojazd posiada niezawodną 5-biegową manualną skrzynię biegów, która zapewnia stały napęd na tylne koła. Jednakże, gdy zajdzie potrzeba, Toyota Land Cruiser GRJ76 może szybko przełączyć się na napęd na wszystkie koła. Ta zdolność, w połączeniu z opcją przełączania między przełożeniami niskimi i wysokimi, zapewnia wyjątkową wydajność w terenie oraz wszechstronność w różnych warunkach drogowych.

Modyfikacje naszego Land Cruisera 76


Jeśli chcesz szczegółowo zapoznać się z modyfikacjami w naszym Toyota Land Cruiser GRJ76, odwiedź wpis na blogu na naszej stronie internetowej. Post zawiera kompleksowe informacje o konkretnych ulepszeniach, które zaimplementowaliśmy. Dzięki temu zyskasz dogłębne zrozumienie aktualizacji naszego pojazdu.